Fire tips til å forbedre kundeopplevelsen i butikker, restauranter og hotellmiljøer

Fire tips til å forbedre kundeopplevelsen i butikker, restauranter og hotellmiljøer

Å designe hotell-, butikk- og restaurantmiljøer som gir kundene en optimal opplevelse er både en kreativ og kommersiell utfordring. I Tarketts PLAY Magazine 2018 viser vi deg fire moderne og inspirerende måter å mikse og matche farger, materialer og formater som bidrar til å skape unike miljøer som fanger kundens oppmerksomhet.

Hjelp kunden med å finne veien

Hotell– og restaurantbesøkende ønsker en hyggelig og bekymringsfri opplevelse. Det skal være enkelt å finne frem i lokalene, uten at man trenger å spørre om veien. Gjennom å bruke et gulv i en kontrastfarge, f.eks et rødt teppe, kan man skape tydelige gangstrøk som leder vei i lokalet. Man kan også skape naturlige soner og gangstrøk ved å benytte seg av gulv i ulike materialer. Dette bidrar også til å forsterke opplevelsen av både design og varemerket. Med eksklusive tregulv eller tepper, kan man skape en sofistikert og imøtekommende atmosfære. Klikk på lenken under for å få mer inspirasjon rundt det å finne veien.

Fortell en historie

Varemerket ditt forteller en historie – historien om produktene, tjenestene og menneskene som tilbyr disse. Varemerket skal først og fremst formidle en god opplevelse til kundene. For varemerker innen butikk, hotell og restaurantnæringen finnes en unik mulighet til å involvere kunden i historiefortellingen. Miljøenes design påvirker dette. Uansett om ditt varemerke er inspirert av naturen, reiser, innovasjon eller kunst – kan du skape en unik kundeopplevelse gjennom å velge og kombinere gode gulvmaterialer, mønstre og farger. Linoleumsgulv er et meget godt valg for å skape en naturlig og autentisk atmosfære. Klikk på lenken under for å se flere miljøer som forteller en spennende historie

Lek med farger

Farger tilfører varemerket personlighet, og forsterker kundens følelsesmessige opplevelse av dette. Velg farger som passer ditt varemerke best. Fargene påvirker menneskers sinnssteming – så bruk for eksempel oransje for å stimulere apetitten, grønt for å skape en rolig atmosfære, gult for å gi energi eller blått for å øke inspirasjonen. Gjennom å kombinere flere sterke farger kan du skape en atmosfære full av energi som stimulerer kundene. Det viktigste er at fargene får kundene til å huske ditt varemerke. Klikk på lenken under for å se flere fargeglade miljøer.

Gjør slik at kunden ønsker å komme tilbake

Butikker og restauranter har ulike soner – fra butikkens ”decompression zone” (flaten rett innenfor inngangspartiet som gir kunden førsteinntrykket av butikken) til prøverommene, utstillingen og området ved kassene. Gjennom å bruke ulike gulvmaterialer som f.eks tepper i disse områdene kan man forenkle opplevelsen og navigeringen for kunden. Man kan også forsterke den positive opplevelsen av lokalet. Ved å kombinere ulike trestrukturer som parkett, laminat, LVT (luxury vinyl tiles) og tepper kan man skape en moderne og imøtekommende atmosfære i hele butikken eller i spesielle soner. Klikk på lenken under for å se flere eksempler på hvordan spesialdesignede interiører hjelper å tiltrekke og beholde kundene. 

Vi håper du er inspirert til å bruke ulike gulvløsninger for å forsterke kundeopplevelsen. Besøk gjerne våre produktsider for å få mer informasjon om produktene og tekniske leggeanvisninger.

I Tarketts PLAY Magazine 2018 finner du mange spennende butikk-, restaurant- og hotellmiljøer som kan gi deg inspirasjon til å skape unike kundeopplevelser ved hjelp av design.